Aerodrom Moskva – Šeremetjevo

Aerodrom Šeremetjevo je najveći aerodrom u Moskvi posle aerodroma Domodedovo i baza je nacionalne aviokompanije Aeroflot kao i ruske low cost kompanije Avianova. Aerodrom Šeremetjevo je važan tranzitni centar između Evrope i Azije i veliko čvorište Sky Team alijanse. Smešten je na oko 29 kilometara udaljenosti sverozapadno od centra Moskve. Preko Šeremetjeva u godinu dana pređe oko 35 miliona putnika, odnosno svoja poletanja i sletanja za godinu dana obavi oko 250.000 putničkih aviona.

Aerodrom Šeremetjevo je prvi put otvoren još 1959. godine a prvi međunarodni let bio je onaj prema Berlinu, koji je obavljen 1. juna 1960. Terminal 1, poznatiji kao Šerematjevo 1 je otvoren 1964. godine i sa njega se u početku obavljao isključivo domaći aviosaobraćaj, a terminal (Šerematjevo) 2  1980. godine u sklopu organizacije letnjih Olimpijskih igara koje su se te godine održale u ruskoj prestonici. Zanimljivo je napomenuti da Šerematjevo 2, osim što je veći od dva aerodromska terminala, građen po modelu aerodroma u Hanoveru (Langenhagen). Između kompleksa dva terminala dugo vremena nije postojao nikakav fizički kontakt, potpuno su bili razdvojeni a jedini način kako se sa jednog terminala moglo stići na drugi jeste putem železnice.

U prvoj deceniji 21. veka aerodrom Šeremetjevo je dobio ozbiljnu konkurenciju u vidu savremenijeg, konfornijeg međunarodnog aerodroma Domodedovo. Pošto su ih velike aviokompanije (Lufthansa, British Airways, Iberia Airlines, Japan Airlines, Brussels Airlines, Austrian Airlines Group, Swiss International Air Lines) napuštale i prelazile kod konkurenata postalo je i više nego jasno da je aerodromu Šeremetjevo neophodna rekonstrukcija. Novoizgrađeni terminal C, koji je pridodan Šeremetjevu 1, koštao je oko 87 miliona dolara i sa svojih 40.000 kvadratnih metara njegove usluge koristi preko 5 miliona ljudi godišnje i sa njega se danas uglavnom obavljaju letovi low cost avio kompanija i letovi za Minsk u Belorusiji a u planu je da se sa vremenom profiliše kao terminal za avione poslovne klase. Terminal D je izgrađen 2009. godine, proteže se na 170.000 m2 i preko njega godišnje pređe oko 12 miliona putnika i sa njega se obavljaju uglavnom međunarodni letovi, od kojih i jedini direktan let Beograd – Moskva.

Šeremetjevo 2 je danas poznato i kao terminal F i takođe je proživeo velike izmene. Terminal E koji je spojio terminale D i F otvoren je 2010. godine što je u mnogome olakšalo transfer putnika koji imaju tranzitne letove, jer im je bilo omogućeno da pešice mogu preći put od terminala do terminala. Nakon završetka rekonstrukcije, južni kompleks Šeremetjeva, tri terminala (D, E i F), u stanju su da prime i preko 25 miliona putnika godišnje. Svi terminali su opremljeni kvalitetnim restoranima, shoping centrima i mestima za odmor prilikom čekanja leta.

Od 10 juna 2008, ekspresni voz povezuje terminalnu stanicu Savyolovsky sve do centra Moskve, što je najlakši i najjeftiniji način prevoza svim putnicima koje odsedaju u ruskoj prestonici. Za one putnike je obezbeđen veliki parking sa preko 2.500 parking mesta u garažama na 4 nivoa, jedino se ne smeju smesti sa uma velike prometne gužve koje su čak i na „Lenjingradskom“ autoputu, koji vodi od grada do aerodroma, gotovo neizbežne i uvek ih se mora imati unapred ukalkulisati u vreme koje je potrebno do dolaska na aerodrom.