Domaća nacionalna aviokompanija Air Serbia ima dugu tradiciju koja datira od davne 1927. godine a ova činjenica je svrstava u red najstarijih evropskih avio kompanija. Naime, Air Serbia važi za šesnaestu najstariju avio kompaniju u Evropi!
Ova avio kompanija je više puta menjala ime, vizuelni identitet ali i naziv zemlje kojoj je bila matična avio kompanija. Raniji naziv, Jat Airways simbol je ere tzv „male Jugoslavije, Državne unije Srbije i Crne Gore te samo Srbije. Poznati akronim „Jat“ kao i ime iz kog je izveden (Jugoslovenski aerotransport) bejahu simbol socijalističke Jugoslavije a, još ranije, nacionalni prevoznik bejahu Aeroput – ime koje se vezuje za Srbiju iz vremena pre drugog svetskog rata.
U početku bejahu Aero put…
Davne 1927. godine osnovana je aviokompanija pod imenom Aeroput (Društvo za vazdušni saobraćaj „Aeroput“) kao srpska avio kompanija.
Aeroput je leteo sa avionima tipa „Potež 29“ francuske proizvodnje koji su imali samo pet putničkih sedišta… leteo je gotovo isključivo preko nizija i ravničarskih terena. Tako je prvi let između Beograda i Zagreba obavljen prateći tok reke Save.
1933. godine, kada su pokrenute su nove linije ka destinacijama na Jadranskoj obali, preko visokih venaca Dinarskih planina, u flotu su uvedeni avioni sa više motora koji su omogućavali veći komfor i bezbednost putovanja. Dobar „uzlet“ omogućio je Aeroputu 1937. godine da nabavi u to vreme najmodernije Američke avione metalne konstrukcije Lokid Elektra 10, koji su kompaniju uveli u društvo uspešnijih avioprevoznika u Evropi.
Vremena su prolazila a aviokompanija je prolazila kroz uspone i padove. Menjala svoju formu, flotu, destinacije, ime…
„Utletanje“ Jat-a počinje 1954. godine kada su u flotu „uleteli“ novi savremeni avioni tipa Conavair 340 i 440 sa brzinom od preko 500 km/čas, kabinom pod pritiskom i drugim pogodnostima za putnike. Ovi avioni su omogućili Jat-u da uvede nove prekomorske linije i ravnopravno se uključi u oštru međunarodnu konkurenciju evropskih avioprevoznika.
1963. godine u flotu uvodi čuvene francuske Karavele (Caravelle SE-210) vitke poput lastavice, lagane, sa velikim rasponom krila tako da su mogle dugo da „plove“ po vazduhu čak i bez rada (mlaznih) motora. Momenat uvođenja ovih aviona je veoma bitan, svega par godina nakon što je isto učinio Air France.
Dalje unapređenje i modernizacija flote dogodilo se 1969. Godine kada je Jat je dobio i svoj prvi, DC-9 (Douglas DC-9) a 1976. godine i prvi Boeing 707.
Mreža linija naglo se „razgranava“ šezdesetih i sedamdesetih godina kada otpočinju i redovni interkontinentalni i letovi ka prekookeanskim destinacijama Severne Amerike i Australije kao i „Crni“ kontinent, Bliski i Daleki istok. Godišnje je Jat prevozio i po 5 miliona putnika na 80 destinacija na pet kontinenata (19 domaćih, 45 evro-mediteranskih i 16 dugolinijskih).
Novo doba i 21. vek
Air Serbia počinje sa radom 2013. godine i pravni je naslednik kompanija Aeroput (1927), Jugoslovenskog aerotransporta (1947) i Jat ervejz (2003).
Air Serbia razvija savremenu i ekonomičnu flotu, u okviru koje imamo jedan širokotrupni, 14 uskotrupnih i šest turboelisnih aviona.
U junu 2016. u Air Serbia flotu ulazi prvi širokotrupni avion Airbus А330, koji leti od Beograda do Njujorka.
Aviolet je brend za čarter usluge koje pruža Air Serbia. Čarter letove obavljaju avioni tipa Boeing B737-300, a enterijer, boje i uniforme posade odražavaju vedru i opuštenu atmosferu leta.